* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"أفضل العقل، معرفه الانسان نفسه" ** بالاترین مرتبه خردمندی این است که انسان خودش را بشناسد. **بحار الانوار ج72ص352
صفحه اصلی > معرفي > اداره كل > مباني عملكرد سازمان 
سه شنبه ٢٥ تير ١٣٩٨

آرم سازمان تبليغات اسلامي

>> مباني عملكرد سازمان تبليغات اسلامي

1- سند چشم‌انداز جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 هجري شمسي

با اتكال به قدرت لايزال الهي و در پرتو ايمان و عزم ملي و كوشش برنامه‌ريزي شده و مدبرانه‌ي جمعي و در مسير تحقق آرمانها و اصول قانون اساسي، در چشم‌انداز بيست‌ساله:

 ايران كشوري است توسعه‌يافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه با هويت اسلامي و انقلابي، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بين‌الملل

جامعه ايراني در افق اين چشم‌انداز چنين ويژگي‌هايي خواهد داشت:

- توسعه‌يافته، متناسب با مقتضيات فرهنگي، جغرافيايي و تاريخي خود و متكي بر اصول اخلاقي و ارزشهاي اسلامي، ملي و انقلابي، با تأكيد بر: مردم‌سالاري ديني، عدالت اجتماعي، آزادي‌هاي مشروع، حفظ كرامت و حقوق انسان‌ها،‌ و بهره‌مند از امنيت اجتماعي و قضايي

- برخوردار از دانش پيشرفته، توانا در توليد علم و فناوري، متكي بر سهم برتر منابع انساني و سرمايه‌ي اجتماعي در توليد ملي.

- امن، مستقل و مقتدر با سامان دفاعي مبتني بر بازدارندگي همه‌جانبه و پيوستگي مردم و حكومت

- برخوردار از سلامت، رفاه، امنيت غذايي، تأمين اجتماعي، فرصتهاي برابر، توزيع مناسب درآمد، نهاد مستحكم خانواده، به دور از فقر،‌ فساد و تبعيض و بهره‌مند از محيط‌زيست مطلوب.

- فعال، مسئوليت‌پذير، ايثارگر، مؤمن، رضايت‌مند، برخوردار از وجدان كاري،  انضباط، روحيه‌ي تعاون و سازگاري اجتماعي، متعهد به انقلاب و نظام اسلامي و شكوفايي ايران و مفتخر به ايراني بودن.

 2- ديدگاه‌ها و رهنمودهاي امام راحل(رحمت‌الله‌عليه) و مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) فرازهايي از حكم حضرت امام(رحمت‌الله‌عليه) در سال 1360:

- تبليغات كه همان شناساندن خوبيها و تشويق به انجام آن و ترسيم بديها و نشان دادن راه گريز و منع از آن است از اصول بسيار مهم اسلام عزيز است.

- انشاء‌الله در محدوده‌ي توانتان نقاط كور و مجهول را براي مردم شريف ايران و جهان اسلام باز و روشن نمائيد و راه مبارزه عليه دشمنان اسلام را به مردم و بخصوص جوانان سلحشور نشان دهيد.

- اين مسئله كه نظام در اهداف خود جدي است  وبا هيچ كس شوخي ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزشهاي اسلامي با هركس در هر موقعيت، قاطعانه برخورد مي‌نمايد بايد به عنوان يك اصل خدشه‌ناپذير براي تمامي دست اندركاران و مردم تبليغ گردد.

فرازهايي از حكم مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) در سال 1371:

- بر همه مسئولان محترم آن سازمان و بر همه دست‌اندركاران تبليغات اسلامي لازم است به دشمني‌هاي بي‌درنگ اردوگاه استكبار با اسلام ناب، توجهي هوشمندانه داشته و ترفندهاي آنان را براي تحريف حقايق و زشت نشان دادن چهره‌ي پاك اين آئين مقدس، به درستي بشناسند و فراخور تلاش بي‌امان دشمن كمر به تبيين حقايق اسلام و معرفي اين آئين نجات‌بخش ببندند.

- شما امروز با ابزارها و شيوه هاي بسيار پيشرفته‌ي دشمن و گستره‌ي تبليغاتي پهناور و امكانات بي‌حد و حصري كه در كينه‌توزي با اسلام و معارضه با بيداري اسلامي به كار مي‌رود، روبرو هستيد و بايد از همه‌ي  توكل و توان و تلاش خود و ظرفيت علمي و تبليغي كشور و بخصوص حوزه‌هاي عليمه بهره گيريد و وظيفه‌ي تاريخي خود را كه بي‌شك با نصرت الهي و پيروزي حق همراه خواهد بود به بهترين شيوه به انجام رسانيد.

فرازهايي از حكم مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) در سال 1380:

- هدف عمده سازمان تبليغات اسلامي آن است كه انديشه تابناك اسلام را در همه زمينه‌هاي مورد نياز، در معرض ديد روشن‌بينانه عموم مردم، بخصوص جوانان قرار دهد.

- امروزه با توجه به گستردگي و تنوع ابزارهاي ارتباطي، تبليغ همه‌جانبه دين، تلاش گسترده و نگاه همه‌جانبه و بينش وسيع و نافذ و انسانهاي مجرب و كارآزموده را مي‌طلبد. در اين راه از دانش، هنر، فن‌آوري و تازه‌هاي روز به روز جهان ارتباطات بايد بهره بگيريد.

- نسل جوان ايران اسلامي داراي ذخيره‌ي سرشاري از ايمان و شوق و طراوت و استعداد است؛ مسئولان تبليغات ديني كشور بايد پاسخگوي اين ظرفيت و نياز عظيم باشند.

3- اصل سياست فرهنگي كشور مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي(موارد مرتبط با فعاليتهاي سازمان تبليغات اسلامي)

1- تمركز در سياستگذاري،‌ عدم تمركز در امور اجرائي و هماهنگي تشكيلات و فعاليتهاي فرهنگي- هنري.(بند 12 اولويتها و سياستهاي كلي)

2- تقويت ظرفيتهاي پژوهشي و نظام آماري و اطلاعاتي براي برنامه‌ريزي و ارزشيابي فعاليتهاي فرهنگي.(بند13 اولويتها و سياستهاي كلي)

3- گسترش روحيه‌ي نقد و انتقادپذيري و حمايت از حقوق فردي و اجتماعي براي دعوت به خير و همگاني شدن امر به معروف و نهي از منكر بر مبناي حكمت، موعظه‌ي حسنه، شرح صدر و جدال به آنچه احسن است. (بند23 اصول سياست فرهنگي)

4- ارزش دادن به كار و اهميت بخشيدن به تلاش و كوشش در جهت استقلال و خود اتكائي در عين التزام به كفاف، قناعت و مبارزه با روحيه‌ي اتراف، اسراف و تبذير. (بند 14 اصول سياست فرهنگي)

5- تعيين جايگاه مناسب براي بخش فرهنگ در نظام بودجه‌ريزي كشور و تخصيص اعتبارات به نحوي كه ثبات مالي لازم براي برنامه‌ريزي دراز مدت فراهم شود و فعاليتها و برنامه‌هاي فرهنگي تابع تغييرات بودجه‌ي جاري كشور نباشد. (بند31 اولويتها و سياستهاي كلي)

6- مقابله با خرافات و موهومات، جمود و تحجر فكري، مقدس‌مآبي و ظاهر گرايي و مقابله با افراط در تجددطلبي و خودباختگي در برابر بيگانگان تحت شعار واقع‌گرايي. ( بند12 اصول سياست فرهنگي)

7- ايجاد و تقويت مجتمع‌هاي پژوهشي و تحقيقات كاربردي در زمينه‌ها و بخشهاي مختلف فرهنگي. (بند31 اولويتها و سياستهاي كلي)

8- حمايت از فعاليتهاي فرهنگي و هنري مراكز مذهبي و تبليغي در جهت سياست فرهنگي كشور و افزايش ميزان بهره‌گيري مناسب از ظرفيتها و امكانات موجود آنها. ( بند35 اولويتها و سياستهاي كلي)

9- اهتمام بيشتر به « كشف استعدادها و خلاقيتهاي فرهنگي و هنري» و آموزش و تربيت نيروي انساني. (بند 3 اولويتها و سياستهاي كلي)

10- آموزش مستمر نيروي انساني و مديران شاغل در بخش فرهنگ. (بند 17 اولويتها و سياستهاي كلي)

11- توجه به بازسازي، نوسازي، تجهيز و توسعه‌ي ظرفيتهاي تأسيسات و مراكز فرهنگي و هنري موجود و استفاده از تكنولوژي جديد و ارتباط جمعي و بهره‌برداري حداكثر از آن. (بند11 اولويتها و سياستهاي كلي)

12- افزايش امكانات فرهنگي و هنري مناسب در مساجد، حسينيه‌ها، تكايا، انجمن‌ها، دفاتر و مراكز فعاليتهاي مذهبي و تبليغي به معناي اخص. (بند 34 اولويتها و سياستهاي كلي)

13- كمك به توسعه‌ي ارتباطات سازنده ميان هنرمندان و نويسندگان و محققان داخلي و خارجي. ( بند 25 اولويتها و سياستهاي كلي)

14- گسترش زمينه‌ي مشاركت و مباشرت مردم در امور فرهنگي، هنري، علمي و اجتماعي و همچنين حمايت از فعاليتها و اقدامات غيردولتي به منظور همگاني شدن فرهنگ و توسعه‌ي امور فرهنگي با نظارت دولت. (بند 19 اصول سياست فرهنگي)

15- اولويت دادن به « كودكان، نوجوانان و جوانان» در داخل كشور. (بند1 اولويتها و سياستهاي كلي)

16- تقويت تفكر و تعقل و قدرت نقادي و انتخاب در عرصه‌ي تلاقي و تعارض افكار. (بند11 اصول سياست فرهنگي)

17- بسط زمينه‌هاي لازم براي شكوفايي استعدادها و خلاقيتها و حمايت از ابتكارات و ابداعات. (بند 8 اصول سياست فرهنگي)

18- توسعه و اعتلاي تبليغات فرهنگي و هنري به نحو مناسب به منظور ترويج و تحكيم فضائل اخلاقي. (بند 24 اصول سياست فرهنگي)

 4- اهداف و وظايف سازمان

اهداف كلي سازمان:

1- احياء و اشاعه‌ي انديشه‌ي تابناك اسلام و تقويت روح عبوديت الهي و ترويج اخلاق اسلامي در ميان مردم، بويژه نسل جوان.

2- دفاع از اصول اسلام، نظام مقدس جمهوري اسلامي و شناخت توطئه‌هاي فرهنگي- تبليغي بيگانگان و تبيين انحطاط و بطلان مكتبهاي الحادي و انحرافي و مبارزه با آفت‌هاي التقاط و تحجر با تكيه بر جامعيت اسلام.

3- گسترش كمي و كيفي تبليغات ديني- مردمي و سنتهاي ملي در اين راستا و برانگيختن احساس مسئوليت عمومي در قبال اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي با ارتقاء و رشد بينش اسلامي بويژه در ميان نسل جوان.

وظايف و مأموريتهاي اساسي سازمان:

1- سياستگذاري، برنامه‌ريزي و هدايت تبليغات ديني.

2- زمينه‌سازي براي سازمان يافتن نيروهاي مؤمن و پيدايش تشكلهاي لازم و برنامه‌ريزي و هماهنگي به منظور هدايت و تقويت نهادهاي ديني و مردمي.

3- تلاش در جهت احياء و اشاعه‌ي معارف ديني، فرهنگ و تاريخ تشيع از همه‌ي راههاي ممكن با تأكيد بر وحدت تمام مذاهب اسلامي، با همكاري مراجع و نهادهاي ذيربط.

4- تحقيق و بررسي در خصوص تبليغات سوء و تهاجم دشمنان و شناسايي و تحليل ترفندهاي تبليغي عليه اسلام و انقلاب اسلامي و طبقه‌بندي آنها با اتخاذ تدابير لازم در جهت خنثي سازي آنها و تنوير افكار عمومي در زمان مقتضي.

5- مقابله با فرهنگ منحط بيگانه و نفي آن با شناسايي نقاط ضعف و آسيب‌پذير.

6- انجام مطالعات راهبردي و بررسي‌هاي كاربردي در زمينه‌ي مسائل و نيازهاي فرهنگي اقشار مختلف جامعه‌ اسلامي بويژه جوانان و طراحي برنامه‌ها و شيوه‌هاي تبليغي نوين با ابزار كارآمد روز و اصلاح و احياء روشهاي سنتي در تبليغ اسلام.

7- تهيه، تدوين، انتشار كتب، نشريات و نرم‌افزارهاي مناسب و ضروري بمنظور معرفي علوم، معارف، فرهنگ، تمدن اسلامي و نظام حكومت اسلامي با رعايت اولويت و پرهيز از موازي كاريها.

8- تلاش براي هدايت افكار عمومي با استفاده از رسانه‌هاي همگاني و فعاليت مستقيم رسانه‌اي.

9- تهيه و عرضه فرآورده‌ها و آثار فرهنگي و هنري اسلامي و حمايت از هنرمندان متعهد و انقلابي.

10- برنامه‌ريزي، زمينه‌سازي و انجام اقدامات لازم براي هرچه فعالتر شدن اقشار اجتماعي تأثيرگذار از جمله: روحانيون، دانشگاهيان، معلمان و هنرمندان در جهت رشد فرهنگ اسلامي و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگهاي بيگانه.

11- همكاري علمي و تحقيقاتي و كمك به توسعه كمي و كيفي مراسم فرهنگي، مذهبي و مردمي.

12- همكاري با وزارتخانه‌ها و دستگاههاي فرهنگي، آموزشي به منظور تعميق و گسترش فرهنگي و معارف اسلامي.

13- همكاري‌هاي علمي و تحقيقاتي با دستگاههاي اجرايي و سازمانهاي غيردولتي جهت توسعه‌ي فرهنگ ديني در محيط‌هاي سازماني و بهبود كاركرد فرهنگي آنان.

14- تأسيس و اداره‌ي مؤسسات فرهنگي، هنري، آموزشي و مراكز دانشگاهي و همكاري با ساير مراكز دانشگاهي موجود به منظور تربيت مبلغان، هنرمندان، مربيان و مديران كارآمد فرهنگي، ديني.

15- تأسيس مراكز اطلاع‌رساني تخصصي- تبليغي و ديني.

16- سازماندهي و اعزام مبلغ در سراسر كشور با مشاركت دستگاههاي ذيربط، حوزه‌هاي علميه، مراكز دانشگاهي و مردم.

17- مشاركت و همكاري در برگزاري همايشها، جشنواره‌ها و نمايشگاههاي فرهنگي ديني به منظور تعميق و گسترش معارف اسلامي.

18- نظارت بر چاپ و نشر قرآن كريم و كتب ادعيه.

19- شناسايي و تشويق كليه آثار علمي، فرهنگي و هنري مؤثر در توسعه‌ي فرهنگ ديني.

20- تلاش سازمان يافته جهت گسترش مشاركتهاي حمايتي و مالي مردم و نهادها و دستگاههاي اجرايي براي توسعه‌ي فرهنگ ديني و شعائر اسلامي.

5- سياست‌هاي كلي برنامه چهارم توسعه در امور فرهنگي، علمي و فناوري

1- اعتلاء و عمق و گسترش دادن معرفت و بصيرت ديني بر پايه‌ي قرآن و مكتب اهل بيت(عليهم‌السلام)

- استوار كردن ارزشهاي انقلاب اسلامي در انديشه و عمل

- تقويت فضايل اخلاقي و ايمان، روحيه‌ي ايثار و اميد به آينده

- برنامه‌ريزي براي بهبود رفتارهاي فردي و اجتماعي

2- زنده و نمايان نگاهداشتن انديشه‌ي ديني و سياسي حضرت امام خميني(رحمت‌الله عليه) و برجسته كردن نقش آن به عنوان يك معيار اساسي در تمام سياستگذاري‌ها و برنامه‌ريزيها

3- تقويت وجدان كاري و انضباط اجتماعي و روحيه‌ي كار و ابتكار، كارآفريني، درستكاري و قناعت و اهتمام به ارتقاء كيفيت توليد.

- فرهنگ‌سازي براي استفاده از توليدات داخلي، افزايش توليد و صادرات كالا و خدمات

4- ايجاد انگيزه و عزم ملي براي دستيابي به اهداف مورد نظر در افق چشم‌انداز

5- تقويت وحدت و هويت ملي مبتني بر اسلام و انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي و آگاهي كافي درباره‌ي تاريخ ايران، فرهنگ، تمدن و هنر ايراني- اسلامي و اهتمام جدي به زبان فارسي

6- تعميق روحيه‌ي دشمن‌شناسي و شناخت ترفندها و توطئه‌هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي و منافع ملي، ترويج روحيه‌ي ظلم‌ستيزي و مخالفت با سلطه‌گري استكبار جهاني

7- سالم سازي فضاي فرهنگي، رشد آگاهيها و فضايل اخلاقي و اهتمام به امر به معروف و نهي از منكر

- اطلاع‌رساني مناسب براي تحقق ويژگي‌هاي مورد نظر در افق چشم‌انداز

8- مقابله با تهاجم فرهنگي

- گسترش فعاليت رسانه‌هاي ملي در جهت تبيين اهداف و دستاوردهاي ايران اسلامي براي جهانيان

9- سازماندهي و بسيج امكانات و ظرفيتهاي كشور در جهت افزايش سهم كشور در توليدات علمي جهان

- تقويت نهضت نرم‌افزاري و ترويج پژوهش

- كسب فناوري، بويژه فناوريهاي نو شامل ريزفناوري و فناوريهاي زيستي، اطلاعات و ارتباطات، زيست‌محيطي، هوافضا و هسته‌اي

10- اصلاح نظام آموزشي كشور، شامل: آموزش و پرورش، آموزش فني و حرفه‌اي، آموزش عالي، و كارآمد كردن آن براي تأمين منابع انساني مورد نياز در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز

11- تلاش در جهت تبيين و استحكام مباني مردم‌سالاري ديني و نهادينه كردن آزاديهاي مشروع از طريق آموزش، آگاهي‌بخشي و قانونمند كردن آن.

 6- قانون برنامه چهارم توسعه‌ي كشور

سازمان تبليغات اسلامي به عنوان يكي از متوليان بخش فرهنگ ديني در جامعه و با توجه به احساس وظيفه و مسئوليت خطيري كه بر عهده دارد، علاوه بر اهتمام به مواد مصرح قانون برنامه‌ي چهارم توسعه، به ويژه ماده‌ي 106 كه به آن اشاره مي‌شود؛ به ساير مواد قانوني نيز توجه لازم را معطوف داشته و از آنها بهره‌گيري مي‌نمايد.

ماده ي 106

دولت مكلف است به منظور تعميق ارزشها، باورها، فرهنگ‌ معنويت و نيز حفظ هويت اسلامي- ايراني، اعتلاي فرهنگ ديني و توسعه‌ي قرآني، اقدامهاي ذيل را انجام دهد:

الف) بسط آگاهي‌ها و فضايل اخلاقي، در ميان اقشار مختلف مردم و زمينه‌سازي اقدامهاي لازم، براي ايجاد فضاي فرهنگي سالم و شرايط مناسب براي احياي فريضه‌ي امر به معروف و نهي از منكر و اهتمام به آن

ب) گسترش فعاليت‌هاي رسانه‌اي ملي و ارتباط جمعي در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي،  سالم سازي فضاي عمومي، اطلاع رساني صحيح و تحقق سياستهاي كلي برنامه‌ي چهارم، با فراهم آوردن زمينه‌هاي مناسب انتشار گزارش‌هاي عملكرد دستگاهها و افزايش امكان دسترسي جامعه به آموزشهاي عمومي، فني- حرفه‌اي، ترويجي و آموزشهاي عالي از شبكه‌هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران

ج) حمايت از پژوهشهاي راهبردي و بنيادي در زمينه‌ي اعتلاي معرفت ديني و توسعه‌ي فعاليتهاي قرآني

د) تهيه طرح جامع گسترش فضاهاي مذهبي و مساجد، توسط سازمانهاي تبليغات اسلامي و اوقاف و امور خيريه با همكاري سازمان ميراث فرهنگي تا پايان سال اول برنامه‌ي چهارم

و) تداوم نهضت قرآن آموزي

ز) تقويت سهم كتابخواني در حوزه‌ي دين در كشور، خصوصاً مناطق محروم و طراحي كتابخانه‌ي حوزه‌ي دين در مساجد و ساير اماكن مذهبي

ح) تهيه طرح جامع، با رويكرد گسترش فرهنگ وقف و امور خيريه

ط) به‌كارگيري شيوه‌ها، راهكارها و ابزارهاي نوين در عرصه‌ي تبليغات ديني

ي) حمايت از برنامه‌ريزي، نيازسنجي و ارائه‌ي آموزشهاي ضروري به مبلغين ديني در جهت بهبود كيفيت تبليغات ديني

ك) استمرار اجراي طرح ترويج فرهنگ ايثار و شهادت

ل) ساماندهي تبليغات رسانه‌اي، بهبود محتواي كتب درسي، استقرار محيط و ساختارهاي حقوقي در جهت حفظ و ارتقاي هويت اسلامي- ايراني و تقويت نهاد خانواده براساس تعاليم ميراث معنوي جامعه‌ي ايراني

م) تدوين و اجراي برنامه‌هاي آموزشي، تبليغي و ترويجي در كليه‌ي سطوح اجتماعي براي آموزش، گسترش و تعميق فرهنگ كار و نظم اجتماعي، شناخت ارزش زمان و رعايت آن در انجام كليه‌ي فعاليتها

ن) تهيه طرح جامع مطالعه و اجراي همگرايي مذاهب، حداكثر تا پايان سال اول برنامه‌ي چهارم، براي تقويت همگرايي بيشتر ميان فرقه‌ها و مذاهب مختلف اسلامي در كشور

س) توسعه مشاركتها‌ي مردمي در عرصه فرهنگ ديني، برنامه‌ريزي و اقدامهاي لازم براي حمايت از هيئتهاي مذهبي و تشكلهاي ديني با رويكرد بهبود كيفيت فعاليتها و پرهيز از خرافات و انحرافات

ع) حوزه‌هاي علميه از تمامي تسهيلات و معافيتهايي كه براي مراكز آموزشي و پژوهشي تعيين گرديده يا مي‌گردد؛ برخوردار خواهند بود.

ف) به منظور ارتقاي پژوهش در خصوص بنيادهاي نظري- ديني نظام و پاسخگويي به مسائل مستحدثه در جمهوري اسلامي ايران، دفتر تبليغات اسلامي حوزه‌ي علميه‌ي قم موظف است در برنامه‌ي چهارم توسعه،‌ساماندهي مناسب را با استفاده از امكانات و ظرفيتهاي علمي حوزه‌ي دين پژوهشي به انجام رساند.

7- تكاليف مصرح در سند تلفيقي اسناد بخشي و فرابخشي برنامه‌ي چهارم توسعه‌ي كشور

مربوط به سازمان تبليغات اسلامي استان ايلام

سازمان تبليغات اسلامي با عنايت به ضرورت اجراي دقيق و كامل برنامه‌ي چهارم توسعه‌ي كشور به عنوان نخستين گام برنامه‌ريزي در جهت چشم‌انداز 20 ساله‌ي نظام با جديت مجموعه‌ي اقدامات اساسي لازم براي تحقق اهداف پيش‌بيني شده در اسناد ملي توسعه‌ي بخشي و اسناد ملي توسعه‌ي ويژه «فرابخشي» (موضوع مصوبه‌ي 29098/ت 0248 مورخ 11/5/1384 هيأت محترم وزيران) ، كه ذيلاً به آنها اشاره مي‌شود، را پيگيري مي‌نمايد.

 

 سياست‌ها و اقدامات اجرايي بخشي

الف) فرهنگ و هنر

*توسعه، اعتلا و گسترش معرفت و فعاليت‌هاي ديني و قرآني

- تهيه‌ي طرح فعاليت‌هاي آموزشي، فرهنگي و هنري مشترك با مسجد و مدرسه(سازمان تبليغات اسلامي)

- تهيه‌ي مدل و ارائه‌ي الگوهاي ديني در فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري (دبيرخانه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي)

- تهيه‌ و اجراي طرح جامع و آئين‌نامه‌ي اجرايي افزايش امكان دستيابي آحاد جامعه به آموزش‌هاي ديني و تبليغي ديني(سازمان تبليغات اسلامي)

- تهيه و اجراي طرح جامع گسترش فضاهاي مذهبي و مساجد شامل نحوه‌ي عمران و تجهيز اماكن عمومي ديني، شيوه‌هاي مديريت و بهره‌برداري و روش‌هاي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي(سازمان تبليغات اسلامي)

- تهيه و اجراي طرح جامع قرآني كشور

- تهيه و اجراي طرح جامع و آئين‌نامه‌ي اجرايي ساماندهي امور اعزام مبلغين ديني و استقرار روحانيون در مناطق محروم با رويكرد بهبود كيفيت تبليغات ديني(سازمان تبليغات اسلامي)

- تهيه و اجراي طرح و آئين‌نامه‌ي نحوه‌ي تقويت سهم كتابخواني در حوزه‌ي دين به خصوص در مناطق محروم و توسعه‌ي كتابخانه‌هاي مساجد و ساير اماكن مذهبي« با رعايت اولويت‌هاي مذكور در بند(ز) ماده‌ي 106 قانون برنامه‌ي چهارم توسعه» (سازمان تبليغات اسلامي)

نظرسنجي
شما امسال، از كدام يك از برنامه‌هاي سازمان تبليغات اسلامي ويژة ماه مبارك رمضان، بيشتر استفاده مي‌كنيد؟

حضور مبلغين ديني در مساجد كشور
برنامه‌هاي سازمان در فضاي مجازي
كلاس‌ها و مسابقات قرآني
كتاب‌ها و ويژه‌نامه‌هاي سازمان

عضويت در سرويس خبري
نام :   
ایمیل :   
اوقات شرعي
وضعيت آب و هوا
weather.ir is down

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.
2009 All rights reserved. Tebyan Ilam
©
طراحي : " تبيان ايلام "

Address : Ayatollah heidari St , IDO Ilam , Ilam , Iran
Tell No : +98 841 3364829 Fax No : +98 841 3332829
E-mail : info@ilam-ido.ir